| | Busahiba FI | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: re 2009-06-15, 11:41 | |
| Üdv! Köszi, de a1999-2002es pdf-ek megvannak nekem is azthiszem 4db pdf, csak nem tudom h a 2004est honnan lehetne leszedni, találtam néhány oldalon róla képet h van 2004es, de nem tudtam sehonnan leszedni.A 2002es könyvben még a lamdaszondát sem találtam meg, illetve a hibakódok között sem szerepel. Üdv Zsolt | |
| | | Bussa
Hozzászólások száma : 23 Registration date : 2008. Jul. 03.
| Tárgy: Re: Busahiba FI 2009-06-12, 23:47 | |
| Phoenix5600 A szervízkönyv nehezebb eset. Nekem megvan a gépen, az eredeti 1999-es Busa könyv, de csak a 2002-es update-ig .pdf-ben. Ezen felül meg van vagy 110 Mega az egész, elküldeni macerás művelet lenne. Ha kell, felírom CD-re, valahol összefutunk és odaadom. Üdv Bussa | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Üdv 2009-06-11, 00:13 | |
| Hali mindenkinek... Voltam szervízben, a Lambdaszondát írta hibának(c44), amit meg sem találtunk ugyanis valami nem gyári leömlő van rajta (valszeg évjárat nem stimmel), így emiatt volt a hiba, az új szondát szereléssel 30 körül úsznám meg. Még nem tudom mi lesz a vége, a szerelő mondta h a hiba miatt a motor nem is úgy megy most mint ahogy kéne neki, mert az elektronika valami vész módba kapcsolt. Nincs valakinek egy használt jó szondája? vagy valami jó helyet nem tud valaki? 15- 20 körül mondták az újat Meg egy 2004es service manual-t honnan lehetne letölteni? nem találtam a googlen semmit. Thx | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Re Jack 2009-04-28, 16:01 | |
| Üdv!!!
Azt a bizonyos lambda szondát nem találtam meg, a hengertől a dobig végignéztem a kipugót, de nem találtam semmi csatlakozót rajta. lehet ez lessz a gond:) | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Re 2009-04-23, 00:35 | |
| Nem s figyeltem, h mennyi új 5let érkezett.Köszönöm mindenkinek. Holnap megnézem azt a lambda szondát, hátha az lesz. És persze ha rájövök h. mi is a baj megírom. Bár nem ide vág, de mivel eljött az idő megkérdem h lánc ügyben milyet érdemes? És van e ahol megéri, meg persze ehez lánckerekeket, én amit néztem hozzá D.I.D -lánc 530as a lóerőre nem emléxem de a legmagasabb,azt 40 körül láttam. Ár terén merre érdemes vásárolni? gondolok itt olcsó, minőségi üzletre, ha van ilyen:) Ebay-on láttam olcsó külföldi láncokat, csak azoktól meg félek. Emellett a lánckerék fogainak számával érdemes játszani? köszönöm...Zsolt | |
| | | Bussa
Hozzászólások száma : 23 Registration date : 2008. Jul. 03.
| Tárgy: Re: Busahiba FI 2009-04-15, 23:47 | |
| Csatlakozok Lacibácsihoz! A HO2 szenzor (lambdaszonda) vezetékén ugyan csatlakozó gyárilag nincsen, tehát folyamatosan, megszakítás nélkül van vezetve. De a helyét tekintve, ha az olajnyomás-gomba vezetékével és a benzintank lihegő csövével van egy helyen vezetve, a blokk jobb oldalán, a váz és a kuplung-ház között, akkor a lambdaszonda lesz az. Okozhat FI hibát természetesen. Megjegyzem, nem is néztem, hogy 2004-es a motorod. Az enyém pl 2001-es, azon nincs is ilyesmi egyáltalán Azért tedd majd közzé, ha kiderül, mi volt az! Üdv Bussa | |
| | | lacibacsi Admin
Hozzászólások száma : 118 Age : 57 Tartózkodási hely : Pécel Registration date : 2008. Apr. 01.
| Tárgy: Re: Busahiba FI 2009-04-15, 19:26 | |
| Szia! Ez nem a lambda szonda csatlakozója véletlenül? A kipufogó dobot és a leömlőt összekötő csőben találod a szondát. Én annak látom. De lehet tévedek. - Phoenix5600 írta:
- Sziasztok Motorosok!
Segítségre lenne szükségem... Van egy 2004es Busám, és már indítástól kezdődően világít az FI pirosan, és írja is. Gond nélkül megy, nem vettem észre semmit, de ez mért világíthat?Emellett levettem a jobb oldali idomot és a blokk jobb oldalán egyetlen kábel fut végig aminek végén egy 4 érintkezős csatlakozó van szabadon ami nem csatlakozik sehova. Végigkövetve a kábel másik vége az ülés alatt egy dobozba megy bele rengeteg egyéb kábellel, valami vezérlés lehet.Van valakinek 5lete mi lehet az, minek kéne a végén lennie? Köszönettel Zsolt | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Re 2009-04-08, 00:32 | |
| Okés! Kösz szépen az infókat. Neked is széles utat, és gumifákat:D | |
| | | Bussa
Hozzászólások száma : 23 Registration date : 2008. Jul. 03.
| Tárgy: Re: Busahiba FI 2009-04-07, 23:28 | |
| Üdvlet A 299-es teszt nem igazán korrekt, tekintve, hogy például amikor a kilométeróra kiakad, tehát kb 300-at mutat, akkor ténylegesen kb 260-270 körül megy az ember. Ezek direkt csalnak, egy speedo-healer segíthet ezen, azzal elvileg be lehet állítani pontosan a km-órát. Amúgy meg, szerintem az a csatlakozó ott csak maradvány, hisz a tiltások kiiktatásához szükséges "varázsdoboz" nincs a motoron, legalábbis eddig nem írtad, hogy "idegen testet" találtál volna Az óra beállítás némi folyamatos nyomásra működik valóban, én azt tippelem, hogy a hibaüzenet üti ki az órát. Lehet, amíg az FI felirat megvan, addig nem is lehet állítgatni a vekkert. Egyébként maga a kód-kiolvasás nem egetrengető összeg, pár ezer jó??? magyar forintér megcsinálják bármelyik márkakereskedésben. Azzal már előrébb vagy valamivel, legalább TUDOD, mi ájult el. A kört szűkíteni sajna nem látok megoldást, van vagy 7 szenzor azon a két tengely-szenzoron kívül, amelyek hibája üzemen kívül rakja a motort. Külső és belső hő, légnyomás, motor-hőfok, váltófokozat, sebesség, gázállás szenzorok vannak. Ezeken felül az ECM figyeli a hengerenkénti gyújtást és befecskendezést is. Ha ezek valamelyike elájul, akkor a motor indul is és megy is, csak FI-t ír ki. Ha a gyújtás, vagy a befecskendezés nem csak 1 hanem 2 hengerben hibás, akkor nem indul be többé. A szenzorok hibája esetén egy alap-értéket vesz figyelembe az ECM, és üzemel tovább. például a motor hőfok szenzor hibája esetén 80 foknak veszi a hűtővíz hőmérsékletét és annak megfelelően üzemel. A váltófokozat szenzor hibájánál meg hatodikba "rakja" magát és úgy üzemel tovább, stb. Megnézetni a hibakódot szerintem nem vészes összeg, én ezt javasolnám. A váltófokozat érzékelő lehet gyanús, az ő táján lévő babrált csatlakozó miatt amúgy, talán. További jó gurulásokat! Bussa | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Re Jack 2009-04-07, 02:03 | |
| Hát annyit tényleg nem ér h. kilőjem vele az ecm-et.Arra esetleg van valami 5leted h. hogyan lehetne még szűkíteni a hibalehetőségeket? pl ha kimegyek valami kihalt autópályarészre és megnézem mennyi a vége az segítene?Mert elvileg ugye 299nél leszabályoz, de ha bele van bütykölve akkor gondolom továbbengedi. 280fölé még nem tudtam menni vele, bár ez nem is volt célom, de általában hamar utolérem így az autósokat, és utána már nem tudom húzni. Szerinted megér egy próbát?
A fogyasztást meg én néztem el, mert l/km re volt állítva ami a könyvében le is van írva h akkor 1L benzinnel mennyit megyek el.és az volt 13-16 körül, ami 6-7körüli fogyasztás, tehát sztem teljesen jó. Még van kérdésem:-) Az órát hogyan állítom be? Könyve szerint a felső gombot kéne nyomva tartani amíg nem kezd el villogni az óra,viszont ez nálam nem történik meg...Lehet a hibajelzés miatt? Mert az lcd-n óra és az FI felirat váltja egymást.
Köszönöm segítséged... Zsolt | |
| | | Bussa
Hozzászólások száma : 23 Registration date : 2008. Jul. 03.
| Tárgy: Re: Busahiba FI 2009-04-06, 23:41 | |
| Hali
Szóval, jobb oldalon végülis, jobban megnézve 3 dolog van, ami elektromos, a blokk környékén: váltófokozat szenzor, olajnyomás visszajelző, és a tank alatt jobbra a TO szenzor. (dőlés-szög kapcsoló) A gyanú továbbra is a váltófokozat jelzőre irányul. I II III fokozatban nyomaték-korlátozás, V és VI ban végsebesség tiltás van. Ebből következően a legegyszerűbb megoldás az ECM-el "elhitetni" hogy mindig IV-ben vagyunk, ott ugyanis ÉPP nincs semmilyen tiltás. Elképzelhető, hogy valami ilyesminek a maradék madzagolása ez ott lent. A kapcsoló, amivel diagnosztikai módba lehet váltani, egy egyszerű rövidzár, valóban, a csatlakozója a hátsó ülés alatt, balra, az első ülés felé benyúlva leledzik. Egy gond van vele, az, hogy a gyári kapcsoló tartalmaz egy ellenállást is, aminek az értékét én nem tudom. Ha sima rövidzárt tennénk be, lazán kilőhetjük vele az ECM-et, ami nem túl egészséges. Fogyasztásilag amit mutat a liter/km kijelzés, tapasztalataim szerint nem feltétlenül megbízható. A tankolás és megtett km figyelése jóval pontosabb. Én eljárok vele kicsivel 6 liter alatt is, a másik véglet 200 felett tartva végig, 150 km alatt egy tank benzin. Egyébként az összes szenzor-hiba esetén indul és üzemel a motor, csak a CKP (főtengely) és a CMP (vezérműtengely) szenzorok hibája esetén nem indul, tehát a lehetséges hibák köre igen nagy.
Üdv Bussa | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Jack 2009-04-06, 00:38 | |
| Hello Köszi a segítséget. A Motort nem rég vettem indulás után 1-2 mp múlva gyullad ki az FI led. Az üreset jelzi. A blokk oldali csatlakozó mind a 4 ere be van kötve ami először a tank alatt csatlakozik egy másik csatlakozóba. A Busa blokkja a második már, a mostani külföldről behozott. az átépítéséről nem tudok sokat.Ez is hibaforrás lehet. Hallottam egy két kábel összekötögetős módszerről, ami állítólag kiírja a hibakódot. Ha erről tud valaki az infójának örülnék.Sajnos anyagi csődben vagyok most, nem tudom szervizbe vinni. De sajnálok így járni vele. Emellett érdekelne h a tiétek mennyit eszik mert a fedélzeti kijelzője nekem átlagban 13-14 litert ír ha nyugisan motorozgatok, ha viszont húzom akkor lemegy 8-9re.Ezt sem értem h magas fordulaton mért eszik kevesebbet.lehet valami beállításproblémája van? http://kep.tar.hu/phoenix5600/Itt van pár kép a csatlakozókról. Köszönöm a segítségeteket... | |
| | | Bussa
Hozzászólások száma : 23 Registration date : 2008. Jul. 03.
| Tárgy: Re: Busahiba FI 2009-04-05, 00:06 | |
| Üdv!
A csúnya nagy doboz az ülés alatt az ECM. A központi vezérlő elektronika. A blokk jobb oldalán viszont, az idom alatt elvileg nem megy semmilyen kábel, legalábbis gyárilag. Ami gyárilag a jobb oldalra esik, az az olajnyomás visszajelző és a váltófokozat érzékelő vezetéke. A vezetékelés a bal oldalon csoportosul túlnyomórészt. Kérdés, hogy a négy érintkezős csatlakozó, ami fityeg, az végülis csak egy vezetéket tartalmaz? A többi érintkező meg csak úgy üresen van benne? FI hibát (legalábbis hiba-kódot) okozhat egyébként a váltófokozat érzékelő is, valamint itt szokás kiiktatni a gyári fojtások egy részét is. Elképzelhető, hogy (ha nem TE vagy az első tulaj) az előző gazdi valami ilyesmit kötött be és annak a helyét látod. Ha kiír a kicsi, felső kijelző a műszerfalon valami hibakódot, azt már meg lehet keresni, megvan a kódlista. Ha csak FI-t ír ki, akkor márkaszervíz, c11-től c92-ig van pár kód. Azt csak (elvileg) gyári kódkapcsolóval lehet előcsalogatni.
hy Bussa | |
| | | Phoenix5600
Hozzászólások száma : 12 Registration date : 2008. Jul. 21.
| Tárgy: Busahiba FI 2009-04-03, 20:37 | |
| Sziasztok Motorosok!
Segítségre lenne szükségem... Van egy 2004es Busám, és már indítástól kezdődően világít az FI pirosan, és írja is. Gond nélkül megy, nem vettem észre semmit, de ez mért világíthat?Emellett levettem a jobb oldali idomot és a blokk jobb oldalán egyetlen kábel fut végig aminek végén egy 4 érintkezős csatlakozó van szabadon ami nem csatlakozik sehova. Végigkövetve a kábel másik vége az ülés alatt egy dobozba megy bele rengeteg egyéb kábellel, valami vezérlés lehet.Van valakinek 5lete mi lehet az, minek kéne a végén lennie? Köszönettel Zsolt | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Busahiba FI | |
| |
| | | | Busahiba FI | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |